RozeKoek Bitterballen, net echt!

Nee dit zijn GEEN bitterballen! Maar lijken ze niet sprekend? Dit zijn zoete bitterballen! Roze bitterballen in mijn geval hihiii….. Ik zag zoiets al een paar keer voorbij komen van cakepops en wilde ze ook eens maken. Maar dan snel, super makkelijk en snel klaar te maken. Mengen, balletjes draaien en door de kruimels halen, dat is alles! Je kunt dit ook prima met kinderen maken, zo simpel.Echt een hilarische activiteit. Niet van echt te onderscheiden, en daardoor voor je gasten een echte “Mindfuck” hahahaaa….

NODIG: 6 Roze koeken, maximaal een half pakje Monchou en 1/3 pak gemalen Bastognekoekjes als paneermeel. Het enige wat je hoeft te doen is de Roze koeken met de Monchou kneden en tot balletjes maken.

Dan de Bastognekoekjes fijn malen en de balletjes erdoor rollen. Beetje tussen je handen rollen om aan te duwen en laten opstijven in de koelkast.

De ‘mosterd’ is niet van ganache gemaakt maar een snelle versie van wat gecondenseerde melk (dit is gezoet en koop je in blik in de supermarkt) met een pietsje cacao en kleurstof gemaakt. Zelf even wat proberen te mengen met een drupje gele en evt een mini drupje groene voedselkleurstof.

De binnenkant is, heel verrassend, ROZE bitterballen hahahaaa… Heerlijk en een echte mindfuck voor m’n omgeving die bij de picknick even moest “wennen” en vervolgens alles lekker op smulde!🤪😂

Wie ga jij voor de gek houden? Veel succes en lach ze! Liefs, Mom.

TIP: Je kunt dit ook prima maken met andere soorten cake of cupcakes in welke smaak je maar wil. Zolang er maar geen harde stukjes (zoals chocolatechips of iets anders) in of op zitten. Want het moeten wel gladde balletjes worden natuurlijk. Het kan zijn dat je wat meer roomkaas nodig hebt om het mooi plakkerig te krijgen zodat de koekkruimels eraan blijven zitten. Droge cake heeft dus meer roomkaas nodig en desnoods een smaakje in de vorm van een aroma of extract. Ik gebruik Monchou omdat dit wat beter opstijft dan een zachtere soort roomkaas, maar een andere soort zou je ook kunnen gebruiken. Zachtere soorten moet je dan iets minder ervan nemen om ze niet te slap te krijgen.

6 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Nell schreef:

    Wat een geweldig leuk idee. En als het dan ook nog lekker smaakt! Ik ben gek op roze koeken. Bedankt voor het recept!

    Geliked door 1 persoon

    1. aahamstra schreef:

      Graag gedaan en ja ik ken inderdaad weinig mensen die er niet dol op zijn.😜 Liefs Mom.

      Like

  2. Carla schreef:

    Echt geweldig dit!
    Ik wil dit aanbieden met de kraamvisite (wij zijn niet van de muisjes), kan je het invriezen?

    Like

    1. aahamstra schreef:

      Leuk idee zeg! Ik heb dat nog niet gedaan maar cake kan je ook prima invriezen dus ik zou het gewoon proberen met een paar. Zo gepiept! Heel veel geluk met jullie kleintje. Liefs, Mom.

      Like

  3. Fannie schreef:

    Hartstikke leuk! Hier een groot succes heb je nog meer van die leuke nep snack ideeën 🤞

    Geliked door 1 persoon

    1. aahamstra schreef:

      Hihiiii dankjewel, super dat jullie er lol van hebben gehad! 😂 Als ik weer iets heb hoor je het van me. Liefs, Mom.

      Like

Plaats een reactie